RECORREGUT

En aquesta primera edició de la Cabanera, hem intentat traçar un recorregut que passi pel màxim número de pobles aprofitant l’extensa i variada xarxa de senders de la Vall. Així, els corredors podran gaudir de la seva diversitat paisatgística i natural.

La sortida tindrà lloc davant de l’Escola La Vall Fosca a la Plana de Mont-ros, des d’on anirem a buscar el trencall del camí de Castell-estaó, passant per les antigues mines de Castell. Després continuarem cap al camí que va a Antist entre prats de dall.

Des del poble d’Antist enfilarem per un corriol de 2,5 km de pujada, fins l’ermita de Sta. Bàrbara (1594m), el punt més alt de la cursa on podrem gaudir d’unes magnífiques vistes. A partir d’aquí, encarem una baixada de 3 km per la carena del Serrat de l’Aire fins al Pont dels Obacs i, a 0,5 km hi haurà el control intermedi i tall horari (2.30 h).

Els corredors que tardin més d’aquest temps, juntament amb els participants de la Marxa, amb qui han compartit recorregut fins ara, agafaran el camí de retorn a Castell. La resta seguiran fins a Obeix i per carretera fins Astell.

Des d’Astell baixarem per un antic sender recuperat per aquesta cursa fins a Molinos, des d’on continuarem pel camí de la Vall, vorejant el riu Flamisell, fins a la Torre de Capdella. Després de creuar el poble, ens desviarem cap el camí que mena a Mont-ros i fent una mica de marrada per l’ermita de St. Sebastià, arribarem a Pobellà. Ara, només ens quedarà l’últim tram de baixada (4 km), passant per Paüls i un bonic camí enmig del bosc fins a l’arribada a la Plana de Mont-ros.